ثبت برند در ترکیه
نوشته شده توسط : ali

کشور ترکیه که در همسایگی ایران واقع است ، تنها کشوری است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگر آن در اروپا قرار دارد. در واقع مکانی است که در آن سه بازار بزرگ آسیا، اروپا و خاورمیانه را به هم متصل می کند . بنابراین هر روز بیش از قبل اقتصاد این کشور در حال رشد بیشتری می باشد. وجود رشد اقتصادی این کشور با توجه به موقعیت مکانی آن  به همراه نیروی کار فعال و ارزان قیمت (دستمزد پایین) موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی و افزایش تقاضای ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه شده است.

به دلایلی که در بالا ذکر شد و نیز  به دلیل همسایگی ترکیه با کشور عزیزمان میزان واردات و صادرات به ترکیه هر روز بیشتر می شود و تجار و بازرگانان عزیز کشورمان تمایل بیشتری به ارتباط وبرقراری  فعالیت های اقتصادی  با  این کشور دارند. به همین دلیل تقاضای ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه در بین تجار و بازرگانان کشورمان نیز بسیار زیاد شده است.

در واقع بازرگانان تمایل دارند با برند و نام تجاری خود به واردات و صادرات در این کشور مشغول باشند و به فعالیت خود ادامه دهند .

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری کشور ترکیه از برند و علائم تجاری چه کسانی محافظت می کند ؟

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ترکیه از برند و علائم تجاری همه ی شخصیت های حقوقی و حقیقی افراد مقیم در ترکیه ، یا موسسات تجاری یا صنعتی که در قلمرو ترکیه به ثبت رسیده باشند و همچنین همه ی افرادی که از نظر کنوانسیون پاریس ( موافقتنامه تاسیس سازمان تجارت جهانی ) دارای حقوقی می باشند ، محافظت می کند و اجازه کپی برداری از برند این افراد را به هیچ عنوان نمی دهد .

ثبت برند در ترکیه همانند ایران به مدت ده سال اعتبار دارد و از آن محافظت می گردد . و بعد از ده سال دوباره باید تمدید گردد .

و اگر در پنج سال اول بدون هیچ عذر و بهانه ی مناسبی از برند ثبت شده استفاده نگردد ، ابطال می گردد .

مزایای ثبت برند و علائم تجاری در ترکیه چیست؟

ثبت برند و یا علامت تجاری حقوق قانونی مدونی را برای شما در نظر گرفته است . به عنوان مثال اشخاص ( حقیقی و یا حقوقی ) بدون داشتن مجوز حق استفاده از برند و یا علامت تجاری ثبت شده یتوسط شما را ندارد.

– الحاق علامت تجاری به کالا یا بسته بندی ؛

–  ارائه کالا، قرار دادن آن در بازار و یا ذخیره سازی آن ،

– ارائه ی خدمات ، واردات و یا صادرات کالا تحت علامت تجاری ثبت شده ؛

– استفاده از علامت تجاری و برند ثبت شده در مقالات کسب و کار و یا تبلیغاتی؛





:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: